Tot ceea ce facem este declansat de dorintele noastre interioare, nevoi si instincte, multe dintre ele venind din subconstient.Daca cineva nu întelege dintr-o privire,cu atât mai mult nu va intelege o lunga explicatie......

Thursday, February 19, 2009

Cristina Teodora Groza sau fronseurile ca artă”Cristina Teodora Groza a debutat cu acest gen în anul 2006, la Radio Târgu-Mureş. Expoziţiei personale intitulate “Influorescenţe”, i-a urmat apoi o a doua, în anul 2007, tot la Radio Târgu-Mureş. De data aceasta ea se intitula “Acorduri” şi fusese realizată la fel ca şi cea anterioară, din mătase fronsată, piele şi alte materiale. În acelaşi an 2007, a devenit membră a AAP Mureş. 
Lucrări realizate într-o tehnică aparte şi poate de aceea cât se poate de originală. Care încântă atât ochiul, cât şi sufletul. “Sunt autodidactă, n-am învăţat de la nimeni. Aşa am simţit că trebuie să fac şi să încerc să mă exprim”, declară Cristina Teodora Groza despre ceea ce face şi expune pe simezele mureşene. Cu succes am putea spune, de vreme ce are lucrări personale vândute în Spania, Franţa, Olanda, Austria, Germania, Portugalia, Grecia, SUA, Australia, etc. De fapt ce sunt fronseurile? Sunt artă sau doar un mod original de exprimare a unor simţăminte personale? Fronseurile realizate de Cristina Teodora Groza au o simbolistică aparte, care se exprimă într-o varietate de forme şi culori, care ţi se relevă treptat, dar într-o simbioză aproape perfectă. Într-o exprimare profană, deci deloc pretenţioasă, fronseurile ar putea fi considerate în primul rând drept expresia rafinată a unor trăiri interioare complexe. Cert este  faptul  că ele sugerează în mod cert o sensibilitate anume şi o dragoste pentru frumos ieşită din comun. “…La AAP Mureş am găsit un mediu propice pentru a mă forma şi dezvolta, deşi ceea ce făceam eu nu era un gen abordat nici acolo şi nici în judeţ. Însă din toate experienţele prin care ţi-e dat să treci în viaţă, inclusiv la AAP Mureş, am învăţat foarte mult şi mai ales din contactul cu oamenii din jur, cei care iubesc şi fac artă, indiferent de forma ei de realizare. Înainte de toate însă, la AAP Mureş, am descoperit o mare familie care mi-a umplut viaţa”, ne-a declarat Cristina Teodora Groza. I-au urmat apoi, în modul cel mai firesc posibil, alte şi alte expoziţii, dar şi participări la Taberele de creaţie ale AAP Mureş.Fronseurile, o treaptă spre altcevaÎntrebată despre proiectele de viitor, Cristina Teodora Groza pare uşor indecisă. Şi asta pentru că de mai mult timp, cochetează cu pictura. Ar dori să mai realizeze şi alte fronseuri, însă ar dori şi să abordeze cu mai mult curaj pictura. I se pare că nu este încă pregătită pentru acest pas. “Am început să pictez în anul 2007, la îndemnul artistului plastic profesionist Vasile Mureşan, un om cu o inimă mare, formator de destine artistice, dar şi de caractere. În pictură însă, până când voi ajunge să realizez prima expoziţie personală, mai am încă foarte multe de învăţat, iar în momentul de faţă nu am nici timp, şi după cum vedeţi, nici spaţiu. Aşa că pictura adevarat este doar o intenţie…amânată deocamdată”, ne-a declarat la final Cristina Teodora Groza.

Nicolae BALINT -Ziarul de Mures Data aparitiei: 2009-02-16

1 comment:

  1. Buna, rasfoiam Ziarul de Mures in cautare de ceva nou, stiri, de prin orasul meu natal, si dau peste un suflet de femeie pe care am avut ocazia sa o cunosc si care mi-a fost prietena. Frumoase lucrari de pictura si fronseuri si frumos hobby de ati petrece timpul liber si nu numai, bravo Cristina tine-o tot asa, si sa auzim numai de bine.... Claudiu

    ReplyDelete